מתיונין methionine

חומצת האמינו מתיונין methionine

מקורות לחומצת האמינו מתיונין

מקורות טובים לחומצת האמינו מתיונין, הם: מוצרי חלב, ביצים ובשר בעיקר. מקור מצויין אחר הינם גרעיני חמניות.

מעט בירקות וקטניות (במיוחד סויה). (צמחונים לרוב ירוויחו מתוספת)

מינון של מתיונין

מינון תחזוקתי = 10 מ"ג/ק"ג (מבוגרים) 22 מ"ג/ק"ג (ילדים)

מינון טיפולי = עד 3 גרם ליום.

עובדות על חומצת האמינו מתיונין

– בדיקת רמת מתיונין בפלסמה מהווה מדד מהימן לרמת מתיונין ברקמות וליעילות הטיפול במתיונין.

-יעיל לא פחות מהתרופות האנטי-דיכאוניות amitriptyline, clomipramine[3]

-ניתן לשימוש גם בצורת dl-methionine וצורה זו נחשבת ליעילה ביותר בתחום הטיפול באלרגיות ובמצבי היסטמין גבוה אחרים.

-מכורים להרואין נוטים להיות בעלי רמות היסטמין גבוהות בדם…

תפקידים של מתיונין

1. חיוני לשמירה על טונוס וגמישות העור, רכות השיער וחוזק הציפורנים.

2. מקור חשוב של גופרית (חיונית לתקינות רקמות הגוף, עמידותן בפני מזהמים, האטת הזדקנות וייעול יצור חלבונים. הגופרית משמשת כנשאית בגוף של מינרלים חיוניים כגון סלניום ואבץ).

3. כולא מתכות כבדות chelator.

4. בצורתו הפעילה (sam) s-adenosyl-methionine חיוני המתיונין בתהליך ייצור האדרנלין מפנילאלנין.

5. תורם קבוצת methyl שערכה רב בתהליכים מטאבוליים רבים (ייצור בטאין, קרניטין, כולין, אדרנלין, מלטונין, וכו') חשוב להדגיש כי עודף בייצור קבוצות מטיל עלול להוביל לסכיזופרניה ואילו חוסר לדיכאון.

6. מקור ליצירת גלוטטיון בגוף (ע"י הפיכתו לסיסטאין).

7. מרכיב בmethionine enkephalin – ובאנדורפינים שונים שהנם מרכיבים חשובים לשיכוך כאבים.

8. חיוני לשחרור ומטבוליזם יעיל של חומצה פולית. בלי מספיק מתניונין לא תשתחרר מספיק חומצה פולית לדם או שאם כן לא בצורתה התקינה (גורם אפשרי לאלרגיות – עם היסטמין + חומצה פולית גבוהים בדם).

9. בצוררת ה-dl יעיל להפחית תופעות לוואי במערכת העצבים המרכזית של ברביטורטים (סמי שינה).

מרכיבים חיוניים נילווים לחומצת האמינו מתיונין
מגנזיום: + sam מאפשר ייצור אדרנלין מפנילאלנין.

ויטמין 6b : ללא ויטמין 6b לא נוכל להפוך את תוצר הלוואי של המתיונין הומוסיסטאין לצורתו ברת הפינוי.

התוויות לחומצת האמינו מתיונין

1. חשוב במצבי אלרגיה. (מנטרל רעילות שלך היסטמין + סידן לקטאט, אבץ ומנגן)

2, ציפורניים רכות ושבירות.

3. הרעלת מתכות. (נחושת ועופרת).

4. שפיכה מוקדמת (sam) (+סידן).

5. דיכאון כרוני. (sam) – עם היסטמין גבוה בדם.

6. מצבי סטרס ועקה – stress.

7. כנראה יעיל במניעת קונדילומה בנרתיק (יבלות)

8. -"- פפילומות (קשרים) על מיתרי הקול.

9. הקרנה בפני הקרנות (כמו כל הגופרתיות – כנראה עקב היותן מקור לגלוטטיון).

התוויות נגד חומצת האמינו מתיונין

-ישנן מקרים מתועדים של השפעה מנטלית לא רצוייה על ידי מתיונין אולם בדיקה יותר מעמיקה העלתה כי לא ניתן במקביל גם מגנזיום הנחוץ לניצול המתיונין. יש להקפיד על שילוב זה בעת מתן המתיונין. (+ ויטמין 6b)

-נקודה נוספת למחשבה: היות ותיאורית ההומוסיסטאין כגורם מרכזי בטרשת עורקים נחשבת למהימנה ביותר, מתיונין כמקור להומוסיסטאין עלול להיות תוסף בעייתי אצל מי שטרשת העורקים כבר אצלו במצב מתקדם. כמובן שזה עוד מדגיש את הצורך הבמתן מקביל של 6b בכמות מספקת.

-רעילות = רק מעל 25 גרם ליום!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s